Církevní soud.

(Biblický slovníček)1) Volání po církevním soudu kolem roku 1999. Odvolací orgán, když jiné instituce nerozhodnou dobře a moudře. Rozhodčí v zákrutách církevních paragrafů. Komise pastýřské péče také nestačí vše zvládnout. Nekvalifikovaní lidé, stranickost. Volání po církevním soudu je z nouze situace.
2) Námitka: Riziko: Tatáž nouze zkorumpuje i církevní soud. I jakoukoli další vyšší instituci. Lépe by bylo začít řešit situaci zvnitřku, z druhé strany: odstranit situaci nouze. Odstranit předpoklady problémů.
3) Nevyslovované důvody a příklady zapeklitých případů všelijak řešených a tutlaných viz: Tabu. Neosobně.

Dokončení odpuštění.

1)
Leccos se v oblasti odpuštění nedokončí a nedořeší zde na zemi. Záměrně nebo z různých dalších důvodů omluvitelných i neomluvitelných.
2)
Podle názoru některých se některé věci z této nedořešené oblasti dořeší na věčnosti.
3)
Podle názoru jiných se záležitost nebude řešit až na věčnosti, ale už před věčností. Na posledním soudu. Proč by se měla táhnout až do věčnosti?

Minimalisace posledního soudu.

1)
Hrozný poslední boží soud.
2)
Soudek.
3)
Soudeček.
4)
Boží milost je pro všechny.

Poslední soud.

1)
Podobenství JK o posledním soudu: matouš 25.
2)
Vy jste nepomohli mně, teď já nepomohu vám.
3)
Poslední Boží soud bude nad světem, nad církví, nad každým jednotlivcem.
4)
Poslední slovo na nebi má bůh, JK.
5)
Poslední slovo na zemi mají peníze.
6)
Z hlediska věčnosti je poslední slovo peněženky jen slovem předposledním. Ale i to je drtící pravda i v církvi.
7)
Návrh osnovy kázání o posledním soudu:
a)
Bratři a sestry, pozor, pozor. Bude soud.
b)
Bratři a sestry, pozor. Bude soudek.
c)
Bratři a sestry. Bude soudeček.
d)
Bratři a sestry. Boží milost nás všecky spasí.
8)
Na nebi má poslední slovo PB. Na zemi peníze.
9)
Hodnocení lidí: Peníze. Úspěch. Co může člověk nabídnout. Co z něho vyzískat.
10)
Bůh daruje člověku život (věčný). Je to milost. Člověk má vposledu prázdné ruce a nemůže nabídnout Bohu žádnou protihodnotu. I jeho sebelepší dobré skutky neuhradí to, co Bůh nabízí.
a)
Ale Pokud by člověk kalkuloval jako lenoch nebo vypočítavec nutící Boha k milosti, bez dobrých skutků, pak skončí s těmi na levici, kteří pomašírují pryč sviňským krokem.
b)
Prožít kontrast Boží milosti a lidské nicotnosti a přitom důležitosti dobrých skutků, to je veliké umění života a přípravou na (pro) věčnost.
11)
Filtr. Očištění ohněm. 1 Korintským 3.

Poslední soud.

1)
Víra v poslední soud.
a)
Patří ke křesťanské víře.
b)
Den Hospodinův.
2)
Bude řečeno, co je pravda a lež.
3)
Konečné vyúčtování.
4)
Matouš 25. Třídění. Soud. Posuzování. Podle skutků.
5)
Věrní mají naději v Božím soudu. Mohou pozvednout hlavu už zde na zemi.

Poslední soud.

1)
Lidský vyšetřovatel musí mít na paměti: Nikdy před zatčeným neříkej, co o něm víš. Pak by věděl stejně, co ty.
2)
Boží vyšetřovatel: budou otevřeny knihy, kde bude všechno (na)psáno.

Poslední soud. Výslech na posledním soudu.

Před výslechem nechat souzeného, aby se škvařil ve vlastní šťávě. Nechat ho několik dní na pokoji. Nechat ho zápolit s domněnkou, že se na něj zapomnělo a že je zapomenutý nebo že na něj není čas a o něj že není zájem.

Poslední účtování.

1)
Poslední soud.
2)
Neúprosný ortel číslic.

Prapodstata Božího soudu.

1)
Spravedlnost. Podle Božích měřítek.
2)
Neúplatnost.
3)
Nabídka amnestie.
a)
Vinník může přijmout amnestii.
b)
Boží milost je veliká. Stačí na všechny viny.
c)
Přiznání viny se předpokládá.
4)
Před branami věčnosti.
5)
Lidská logika se neuplatní. Nemá tam moc místa.
6)
Ležérnost lidského jednání se nevyplatí.

Předposlední soud.

Náročný test všedního života.

Soud Boží.

1)
Bere se v potaz víra či nevěra člověka.
2)
Jde o dobré skutky.
a)
Zda jsou nebo nejsou.
b)
Nejde jen o nedělání zlých skutků.

Soud boží.

Při konečném účtování nám bude přebývat, co jsme ušetřili pro sebe a bude nám scházet, co jsme nedarovali druhým.

Soud boží. (85).

1)
V církvi se moc, příliš a nadmíru nekáže o soudu.
2)
Shoda farářů a posluchačů: Boží soud nebude soud. Jsou ale rozpaky a rozpory, co tedy vlastně bude.
a)
Soudek.
b)
Soudeček.
2)
Likvidovat nepříjemnost Božího soudu lze různě. Např. Zlehčováním, teologickými diskusemi, důrazem na nejasnosti, neznalosti a pod.

Soud v církvi.

Balík nelze vždy posuzovat podle obalu.

Zrno a plevy.

Je těžké oddělit zrno od plev.


Bohumil Květenský a Tomáš Květenský vytvořili tyto internetové stránky na přání autora v podobě, aby byly maximálně dostupné i pro nevidomé.
V roce 2021 byly již zaniklé stránky obnoveny z úcty k celoživotnímu poslání a památce autora.