Klam snu.

(Biblický slovníček)1) Není klam jako klam.
2) Jsou i retrospektivní sny.

Snář.

1)
Kniha činící si nárok na vykládání a luštění snů.
2)
Snící člověk I za bílého dne s otevřenýma očima.
3)
Snílek.
4)
Snít nemusí jen mladík a mladice. I starý člověk může mít ještě naději.

Sen.

1)
Dětství se tráví ve snech a tužbách. Člověk postupně přestává se sny a s tužbami. Přesněji: Omezuje se pouze na ty nejdůležitější.
2)
Sny jsou oknem do duše.
3)
Sen je to, po čem toužíme.
4)
Život je procitnutí.
5)
PB dává milému svému i sen.
a)
Klidné spaní.
b)
Možnost snít o budoucnosti. Nadějný výhled.
6)
Sen může být strašidelný (noční můra) nebo příjemný (lze snít i s otevřenýma očima i za bílého dne). Sen je symbolem naděje, utopie, v různém stupni reálnosti výhledem do budoucna a očekáváním věcí příštích.
7)
Sen Izraelských otroků v Egyptě končil v zaslíbené zemi.
a)
Mnoho takto snících lidí tam však nedošlo a jejich kosti zůstaly na poušti.
b)
O vstupu do slíbené země lidé snili dál, protože v lidském životě na zemi to je stále tak neideální, že pořád zůstane prostor pro snění.
c)
Konečný výhled věřícího člověka je KB. Je to reálný sen.
8)
Celý svůj život se snažíme uchopit stíny.

Sen víry.

1)
Je v tvrdém střetu se skutečností, s realitou života.
2)
Svůj život může každý žít, a docela dobře, i bez snů víry.
3)
Se snem se otevírají nové oblasti života, ne vždy jen snové.
4)
Největším problémem a zatěžkávací zkouškou snu víry je setkání s tvrdou realitou církve a v církvi. Mnoho snů víry u mnoha upřímně snících se rozbilo a roztříštilo a rozbilo na padrť.
5)
Naivní sen víry vidí ozářený skleník s vatovými poduškami.
a)
Realistický sen víry rozpoznává tvrdou práci.
b)
Fikaný sen víry. Vidí zhmotněné Boží požehnání.

Sen. Zhmotnělý sen.

1)
Zázrak.
2)
Poměrně řídký jev, pokud jde o sen v růžových barvách.
3)
Je vhodné meditovat a uvažovat o slovech zhmotnělý a zhmotněný.
4)
Církevníci dole v podzámčí i nahoře na Olympech mívají mnohdy také své sny a velmi a tuze by si přáli, aby byly zhmotněné. Ku podivu, tyto sny se většinou týkají hmotných věcí a zdaleka ne tolik a příliš hodnot duchovních a církevních. Pokud však církevní řečníci mluví na toto téma, tak se zdá, jako by se jim nezdálo nic jiného než jen o krásných ideálech KB. Tito nadšení řečníci, jak to někdy předkládají, mají navíc i různá vidění či vidiny. Při analytickém pohledu se obvykle ukáže, že jde buď o zanícené nezkušené naivky nebo naopak o fikané fikance a matadory v působení na náboženské City lidí. Navíc dobře situované a zajištěné i z hmotných prostředků církve.
5)
Viz: Neosobně.

Snílek.

1)
Zavírá oči před realitou.
2)
Prchá do fantazie.

Snílky svět zabíjí.

1)
Snílek nikdy neobstojí před realisty.
2)
Šance na záchranu idealistického snílka: Udělat ze sebe hlupáka.

Sny podle tématiky.

Divoké. Sociální. Historické. Strašidelné. Eroticko-sexuální.


Bohumil Květenský a Tomáš Květenský vytvořili tyto internetové stránky na přání autora v podobě, aby byly maximálně dostupné i pro nevidomé.
V roce 2021 byly již zaniklé stránky obnoveny z úcty k celoživotnímu poslání a památce autora.