Potopa.

(Biblický slovníček)

Archa Noemova.

1)
Koráb záchrany, kde se při potopě světa zachránil Noe se svou rodinou. Noe zachránil zástupce všech druhů zvířad, s výjimkou ryb.
2)
Model záchrany jen pro některé, pro vyvolené.
3)
Lidstvo mělo dostatečně dlouhou dobu (lhůtu k záchraně. První varování přišlo o 120 let dřív. Všichni měli šanci důvěřovat Bohu.

Noemova archa.

Velká loď, do které Noe při potopě umístil zástupce všech ddruhů zvířat, kromě ryb.

Potopa.

1)
Proč Bůh seslal potopu?
2)
Jaký byl rozdíl mezi zachráněným Noe a ostatními (nezachráněnými) lidmi? Genesis 6,8. 7,1. Slovo Jediný není v hebrejském textu.
3)
Co se změnilo u nás ve srovnání se životem před potopou?
4)
Co dělá Bůh dnes, když chce přivést lidi na správnou cestu?
5)
Jak mohou být dnes zachráněni lidé od budoucího Božího hněvu?
6)
Před potopou dostali lidé lhůtu 120 let, tedy 5 generací. Běží nám nějaká lhůta? Ano, do konce našeho života.
7)
Život před potopou.
a)
Pudový život. Bez Boha. Nerespektování Boha. Hrátky s Bohem.
b)
JK: Jedli, pili, ženili se, vdávali. Nedělali tedy nic mimořádně zlého.
c)
Synové Boží a dcery lidské. Směsice. Mutanti. Hrozila celková degenerace. Vina by tedy mohla být na Boží straně, že si PB neudělal pořádek ve své blízkosti.
d)
Zemřeli i osobně nevinní.
8)
Budoucnost křesťanství dnes.
a)
Věřící rodina.
b)
Společenství sboru.
9)
Každý kostel je jako Noemova archa. Společenství církve, sboru.
10)
Stavba korábu na suchu. Noe byl pro smích. Bláznovství kříže. Záchrana pro svět, pro člověka.
11)
Genesis 9. Noe byl také hříšný. Opil se. Ale až po záchraně.
12)
Moře se skládá z jednotlivých vodních kapek. Společnost a její morálka se skládá z morálního nebo nemorálního či všelijak morálního či všelijak nemorálního života jednotlivců.
13)
Boží milost má člověk potvrdit skutky. Sola gratia. Pouhou milostí.
14)
Potopa stejně nic nevyřešila. Hřeší se dál, snad i ještě víc. Dokonce zachráněný Noe a jeden syn hřeší značně vydatně.
15)
Virus zla, hříchu. Poletuje všude kolem. Je v každém člověku.
16)
Dílo JK. Sestoupil i do pekel. Do oblasti duchů z doby Noe. Vysvobozující moc a panství JK nade vším.
17)
Při potopě se jedná o globalitu zvenčí, při příčinách, při řešení.
a)
JK působí zvnitřku.
b)
Od jednotlivého člověka, který jako kapička vody ovlivňuje celé velké moře.
c)
Křesťanská misie volá nikoli k transformaci společenských řádů a morálky, ale k vnitřní změně jednotlivého člověka.
18)
Jde o exklusivní inklusivní Boží milost.
19)
1 Samuelova 16,7: Člověk hledí na to, co je před očima. Hospodin se dívá k srdci.
20)
Daniel přečetl a přeložil zhýralému králi Balsazarovi nápis na stěně: Mene, mene, tekel, ufarsim. Sčetl jsem, spočítal jsem, zvážil jsem, rozděluji.
21)
Křesťanství a katastrofy.
a)
Někteří křesťané vyznavačsky jasně říkají, že za vším je PB, i za katastrofami ve světě. Bůh sesílá i povodně a zemětřesení.
b)
Křesťané by se měli angažovat pro druhé. Einstimmig. Jedním hlasem a celým srdcem.
1.
Klást si otázku: Kdo něco zztratil. Kdo nějak pomohl.
2.
Noe se pak staral jen o svou vlastní záchranu a o záchranu svých, své rodiny. Dokonce z Božího podnětu.
c)
Zkušenost nepomoci ze strany církve je velmi výmluvným neblahým svědectvím pro církev.
22)
Blázen a blázen.
a)
Noe byl pro lidi blázen, když stavěl loď na suchu.
b)
Bláznovství kříže, který zachraňuje, je v tomto světě nezpochybnitelné.
c)
Blázen říká v srdci svém: Není Boha.
d)
Bláznům se ve světě smějí.
e)
Blázen pochybující o Bohu se též směje.
f)
Kdo se směje naposled, ten se směje nejlépe.


Bohumil Květenský a Tomáš Květenský vytvořili tyto internetové stránky na přání autora v podobě, aby byly maximálně dostupné i pro nevidomé.
V roce 2021 byly již zaniklé stránky obnoveny z úcty k celoživotnímu poslání a památce autora.